Algemenevoorwaarden

algemene voorwaarden
 

Artikel 1 – Algemeen

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en dienstverlening

van “Op-je-gezondheid”/Gerda van Kooten, hierna te noemen: “Dienstverlener”, en een Cliënt, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met

Dienstverlener, voor de uitvoering waarvan door Dienstverlener derden dienen te worden betrokken.

3. De toepasselijkheid van eventuele andere voorwaarden van Cliënt wordt

uitdrukkelijk van de hand gewezen.

4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Cliënt en de Dienstverlener zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.

5. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze

algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze

bepalingen.

6. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden

geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene

voorwaarden.

7. Indien Dienstverlener niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Dienstverlener in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

 

Artikel 2 – Grondslag opdrachtovereenkomst, reclamaties

1. De dienstverlening door Dienstverlener is gebaseerd op de informatie die door de Cliënt  is verstrekt. De opdrachtgever staat ervoor in, dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële

informatie voor de opzet en uitvoering van de dienstverlening heeft verstrekt. Dienstverlener zal de door haar te verlenen diensten naar beste inzicht en vermogen, en

overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Deze verplichting heeft het

karakter van een ‘inspanningsverplichting’, omdat het bereiken van het beoogde resultaat

niet kan worden gegarandeerd.

2. Indien de Cliënt reclameert, schort dit zijn betalingsverplichting niet op. De

Cliënt blijft in dat geval ook gehouden tot betaling van de overigens

verleende diensten en hetgeen waartoe hij Dienstverlener opdracht gegeven heeft.

 

Artikel 3 – Aansprakelijkheid

1. Indien Gebruiker aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.

2. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Dienstverlener is uitgegaan van door de Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige

gegevens.

3. Indien Dienstverlener aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Dienstverlener beperkt tot maximaal de factuurwaarde van de betreffende dienstverlening, althans tot dat gedeelte van de dienstverlening waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

4. Gebruiker is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.

 

Artikel 4 – Vrijwaring

De Cliënt vrijwaart Dienstverlener voor eventuele aanspraken van derden, die in

verband met de uitvoering van de dienstverlening schade lijden. Indien Dienstverlener uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Cliënt gehouden Dienstverlener zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de Cliënt in gebreke blijven in het nemen van

adequate maatregelen, dan is Dienstverlener, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe

over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Dienstverlener en derden daardoor

ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Cliënt.

 

Artikel 5 – Betaling en incassokosten

1. Betaling dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Dienstverlener aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders door Dienstverlener aangegeven.

2. Indien de Cliënt in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de

Cliënt van rechtswege in verzuim. De Cliënt is alsdan een rente verschuldigd

van 2% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente

verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment

dat de Cliënt in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.

3. Dienstverlener heeft het recht de door Cliënt gedane betalingen te laten strekken in de

eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente

en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. Dienstverlener kan, zonder

daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de Cliënt

een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. Dienstverlener kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.

4. De Cliënt is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan Dienstverlener

verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting

niet op. De Cliënt die geen beroep toekomt op afdeling 6.5.3 (de artikelen 231 tot en

met 247 boek 6 BW) is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere

reden op te schorten.

5. Indien de Cliënt in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn

verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte

voor rekening van de Cliënt. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis

van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is. Indien Dienstverlener echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Cliënt worden verhaald. De Cliënt is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.

 

Artikel 6 – Toepasselijk recht en geschillen

1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Dienstverlener partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland

uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar

woonplaats heeft.

2. De rechter in de vestigingsplaats van Dienstverlener is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft Dienstverlener het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.

3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.